LOS GIGANTES – NAJPIĘKNIEJSZE KLIFY NA TENERYFIE

Zawsze przed wyjazdem sprawdzam mniej więcej okolicę, w której będziemy przebywać. Gdzie jest jakiś sklep, plaża, wypożyczalnia samochodu, jak daleko od lotniska. Nie chcę wiedzieć za wiele, bo uwielbiam odkrywać i się zaskakiwać. Podążać daną drogą i nie wiedzieć gdzie ona może zaprowadzić. Coś cudownego.

I tak było tym razem.

Wiedzieliśmy, że zaraz pod hotelem, w którym przebywaliśmy (wszystkie informacje o nim) znajduje się czarna plaża i mamy cudowny widok na ocean. Zachęceni promiennym słońcem, już w dniu przylotu udaliśmy się na pierwszy spacer w nieznane, który okazał się być magicznym doznaniem. Słońce zmierzało już ku horyzontowi, ciepło oświetlalo czarne skały i piasek. Znaleźliśmy się w bardzo klimatycznym miasteczku, które mieliśmy za rogiem. Każda uliczka skrywała jakąś tajemnicę, ukazywała inne spojrzenie na ocean, kryła cudowne widoki. Chłonęliśmy wszystko i spokojnym krokiem pokonywaliśmy odkryty deptak ciągnący się nad samym oceanem. Gdy dotarliśmy do jego końca, ukazał się nam widok, na który nie byliśmy przygotowani.

Klify Los Gigantes! Śmiało mogę stwierdzić, że to najpiękniejsze miejsce na wyspie! Zresztą zobaczcie sami.

LOS GIGANTES LOS GIGANTES LOS GIGANTES LOS GIGANTES LOS GIGANTES LOS GIGANTES LOS GIGANTES LOS GIGANTES LOS GIGANTES LOS GIGANTES LOS GIGANTES LOS GIGANTES LOS GIGANTES

Klify osiągają wysokość od 300 do 600 metrów. Los Gigantes znajduje się na zachodzie Teneryfy. Miasteczko położone jest w miejscu spływania lawy z jednej z ostatnich erupcji, która wpływając do morza, osłoniła klify od osuwania się do oceanu. W mieście jest bardzo dużo lokali, hoteli, domków, w których można spędzić niezapomniany czas. Piękna pogoda, cudowne widoki zapewniają oczekiwany odpoczynek i relax.

LOS GIGANTES LOS GIGANTES LOS GIGANTES

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

W Los Gigantes znajduje się też port Puerto Deportivo Los Gigantes. Jest on malutki i nie robi jakiegoś wielkiego wow, jednak to z niego można wypłynąć na ocean i podziwiać z bliska klify, dotrzeć na Maskę (niestety kiedy my byliśmy Maska była zamknięta z powodów bezpieczeństwa), obserwować delfiny czy wieloryby. My wybraliśmy się w taki rejs, jednak duże fale, które towarzyszyły nam przez cały czas uniemożliwiły nam dalszą podróż. Kapitan statku podjął decyzję o powrocie do portu ze względów bezpieczeństwa. My wybraliśmy się na rejs około godziny 13.30, warto wybrać wcześniejsze godziny, wtedy jest pewniejsza pogoda i obędzie się bez niespodzianek. Warto też kupić bilet dzień wcześniej. Można zrobić to przez internet lub przy porcie, gdzie jest bardzo dużo osób sprzedających takie wycieczki.

Koniecznie dajcie znać, kto z Was miał okazje pobyć chwilę na Teneryfie i widział te cudowne klify w Los Gigantes.