8 rzeczy, które zaskoczyły nas na Teneryfie

Teneryfa rozkochała nas w sobie na amen. Nie tylko swoim urokiem, nietuzinkowym wyglądem czy słońcem, które mimo wszytko jest bardzo ważne.

Dlatego poniżej 8 rzeczy, które zaskoczyły nas na Teneryfie iii trochę zdjęć.

POGODA

Kiedy zadałam Arkowi pytanie, co najbardziej go zaskoczyło na Teneryfie w  pierwszych dniach odpowiedział bez zastanowienia: POGODA, JEST CAŁY CZAS CIEPŁO.

I ma rację, temperatura nie spada poniżej 20 stopni teraz i cały czas towarzyszy nam ciepły wiatr. Dodatkowo żadne ciemne chmury nie przynoszą deszczu, dlatego nie ma się czego bać kiedy pojawiają się w zasięgu wzroku.

Jest bardzo przyjemnie, pogoda iście wiosenna.

UKSZTAŁTOWANIE TERENU

Jedziesz idealnie płaską drogą a za oknem góry, wulkan, klify. Coś cudownego co trzeba koniecznie zobaczyć na własne oczy. Teren zmienia się z każdym pokonanym kilometrem i po przejechaniu wyspy można tylko to potwierdzić. My byliśmy bardzo zachwyceni widokami za oknem.

ROŚLINNOŚĆ

Palmy, palmy, palmy i cudowne kwiaty, których jest pełno i w których jestem całkowicie zakochana. Jest kolorowo, zielono, przyjemnie. Aż chce się obcować z naturą, która w połączeniu z oceanem tworzy całość.

UDOGODNIENIA

W większości miejsc (nie mogę ręczyć za całą Teneryfę gdyż nie udało nam się wszędzie dotrzeć) są udogodnienia dla osób niepełnosprawnych, rodzin z małymi dziećmi i osób starszych. Podjazdy, dojścia do plaży i po plaży, nawet natrafiliśmy na specjalną plaże dla osób niepełnosprawnych, gdzie wszystko było mega przystosowane.

To jest bardzo duży plus tego miejsca.

INFRASTRUKTURA

Każda przestrzeń jest idealnie zagospodarowana. W miejscowości, gdzie przebywaliśmy Los Gigantes jest  wszystko. Każdy zakamarek coś ciekawego skrywa. Nie raz szliśmy drużką która z pozoru nie powinna prowadzić donikąd a na jej końcu ukazywała się cudowna plaża, albo restauracja z nieziemskim widokiem, albo punkt widokowy z pięknymi alejkami i ścieżkami. Wiele razy zaskoczyliśmy się bardzo pozytywnie.

Santa Cruz to kolejne miejsce gdzie szok mieszał się z niedowierzaniem. Byłabym wdzięczna gdyby Kraków był tak zadbany, a główna ulica, która prowadzi do centrum nie odstraszała niedbałymi budynkami tylko zachęcała tak jak tu, do zwiedzania tego miejsca. Wszystko wygląda jakby było co dopiero zbudowane. Jest bardzo czysto, świeżo, kolorowo i co najważniejsze dla nas chodniki są równe. Europejskie miasto, na bardzo dobrym poziomie.

LUDZIE

Mili. Uprzejmi. Otwarci. Pomocni. Pierwsze co przychodzi mi na myśl kiedy myślę o spotkanych osobach na wyspie. Każdy jest chętny do pomocy, kiedy czegoś potrzebujesz, lub chcesz się po prostu czegoś dowiedzieć. Zarażają uśmiechem.

Na drogach pełna kultura. Nikt na nikogo nie trąbi, nie krzyczy. Kiedy zbliżasz się do pasów, od razu zostajesz przepuszczony. Nie czekasz ani sekundy.

PLAŻE

Na ten temat mogłabym się rozpisywać bardzo długo. Liczba plaż jest ogromna i są one przeróżne. Od czarnych, skalistych, po piękne duże z cudownie lśniącym piaskiem. Jest w czym wybierać i gdzie się poopalać, dlatego każdy znajdzie coś dla siebie. Są plaże spokojne, bez zgiełku w pięknym otoczeniu i też są w dobrze zagospodarowanych miejscach gdzie i wypoczniemy i napełnimy brzuchy.

Każdy tu znajdzie miejsce do odpoczynku dla siebie.

ZAMKNIĘTE SKLEPY

Nie sprawdziliśmy tego wcześniej i kiedy w niedzielę udaliśmy się do Santa Cruz okazało się, że sklepy w tym mieście są zamknięte. Obowiązuje zakaz handlu w Santa Cruz, La Lagunie i innych mniejszych turystycznych miasteczkach.  Wyjątkiem jest miesiąc grudzień i nieliczne niedziele.

Także nie tylko u nas nie zrobimy zakupów w niedzielę., na Teneryfie również.