URLOP W KRAJU – PODLASKIE

Moi drodzy mamy to!

Zakończyliśmy nasze zwiedzanie województwa podlaskiego, co wiązało się z akcją, w której braliśmy udział – URLOP W KRAJU.

Cała relacja z naszego wyjazdu, trochę zdjęć oraz miejsc znajduje się na naszym instagramie.

URLOP W KRAJU  to akcja społeczna, które polega na pokazaniu piękna naszego kraju, poprzez zwiedzanie wszystkich 16 województw, przez danych twórców, których wybrali  organizatorzy. Bardzo się cieszymy, że znależliśmy się w tym gronie i mogliśmy swoimi oczami pokazać Wam piękno województwa podlsakiego.

urlopwkraju

To był magiczny czas i Podlasie nie raz nam pokazało, że jest wyjątkowym województwem, które warto odkrywać. Każdy dzień był inny i wyjątkowy. Chcę Wam poniżej pokazać wszystkie miejsca, które było nam dane zobacyzć i mam ogromną nadzieję, że też Wam przypadną do gustu.

Województwo podlaskie graniczy z województwami: lubelskim, mazowieckim, warmińsko – mazurskim, a także Białorusią oraz w małym stopniu z Litwą. Jest to jedno z najbardziej bogatych miejsc pod względem kulturowym w Polsce, gdzie tradycje katolickie mieszają się z prawosławnymi, przy czym jeszcze nie można zapomnieć o Tatarach, czyli Polskich muzułmanach. Równie obficie można mówić też o przyrodzie tego rejonu. Województwo to przecina wiele ciekawych rzek takich jak Narew, czy Biebrza, oraz jezior na pojezierzu suwalskim. Podlasie to malowniczo położony teren, pełen sielskich krajobrazów, uroczych miejscowości, jak i uzdrowisk. Jest to najmniej zurbanizowana część Polski, czemu zawdzięcza swoją wszechobecną dziewiczość, oraz autentyzm. Znajdują się tu cztery parki narodowe: Biebrzański, Narwiański, Wigierski, oraz Białowieski, na którego terenie znajduje się Puszcza Białowieska wpisana na listę Światowego Dziedzictwa UNESCO.

Dzień 1 – piątek 28 maj 2021r.

Dzień rozpoczeliśmy od centrum dowodzenia akcji – Dworu Droblin.

Spędzieliśmy tam bardzo przyjemny dzień, po którym udaliśmy się do naszego pierwszego noclegu na Podlasiu – Folwark Księznej Anny.

Dzień 2 – sobota 29 maj 2021r.

Drugi dzień naszej wycieczki, rozpoczęliśmy od udania się na plażę miejską w Siematyczach.

Kolejnym przystankiem była Święta Góra Grabarka, a dzień zakończyliśmy w Hotelu Cztery Pory Roku.

Dzień 3 – niedziela 30 maj 2021r.

Drugi dzień naszej wycieczki, był bardzo intensywny. Zrobiliśmy ogromną ilość kroków i jeszcze więcej zrobiliśmy kilometrów. Zanim dotarliśmy do Puszczy Białowieskiej, odwiedziliśmy Bielsk Podlaski: rynek, cerkiew oraz sklep Znachor. W Hajnówce zatrzymaliśmy się przy cerkwi Sobór Świętej Trójcy. W Rezerwacie Żubrów, mieliśmy możliwość z0baczenia charakterystycznego dla tego regionu zwierzęcia. Zanim wyruszyliśmy dalej, wstąpiliśmy do Muzeum Przyrodniczo – Leśnego. Z tego miejsca udaliśmy się na Szlak Dębów Królewskich. Ostatnim punktem na naszej mapie było dotarcie do noclegu C.N. Banana Divers, który znajdował się przy jeziorze Hańcza.

Dzień 4 – poniedziałek 31 maj 2021r.

Poniedziałek, w tym majowym tygodniu, rozpoczęliśmy od niezwykłego doznania. Mogłam spróbować jak to jest nurkować w jeziorze Hańcza. Był to mój pierwszy raz i powiem Wam, że jest to niezwykłe doświadczenie, które zapamiętam na zawsze ale też będę chciała spróbować jeszcze raz. Później wybraliśmy się do Mini Zoo w Mikołajówce, które pomaga chorym zwierzętom. A dzień zakończyliśmy w Pokamedulskim Klasztorze w Wigrach.

Dzień 5 – wtorek 1 czerwca 2021r.

Pokamedulski Klasztor w Wigrach zaskoczył nas swoim niesamowitym klimatem, przystosowaniem obiektu, otoczeniem oraz spokojem jaki bije z tego miejsca. Jest to obowiązkowy punkt, dla każdego zwiedzającego podlaskie!  Dzień zakończyliśmy w miejscowości Kruszyniany.

Dzień 6 – środa 2 czerwca 2021r.

Rankiem wyruszyliśmy w stronę Białegostoku. Po drodze zatrzymaliśmy się w Jurajskim Parku Dinozaurów. Później zatrzymaliśmy się w Hotelu Cristal, który znajduje się w świetnej lokalizacji do zwiedzania tego miasta. Mieliśmy przyjemność zjeść obiad w restauracji Kwestia Smaku, gdzie nasze podniebienia były w raju!

Dzień 7 – czwartek 3 czerwca 2021r.

Dzień 7 był to dzień zwiedzania Białegostoku i okolic. Chcieliśmy jak najwięcej zobaczyć. Miasto bardzo nam się spodobało i z przyjemnością wybierzemy się tak kolejny raz. Na zakończenie dnia wybraliśmy się do Majątku Howieny, który oczarował nas swoją przestrzenią, kuchnią oraz obiektami.

Dzień 8 – piątek 4 czerwca 2021r.

Ostatniego dnia naszej podróży, w drodze powrotnej musieliśmy zahaczyć o Krainę Otwartych Okiennic. Kolejnym punktem był Skit Świętych Antoniego i Teodozjusza Pieczerskich w Odrynkach. Z Podlasiem żegnaliśmy się w Ziołowym Zakątek, który pozwolił nam się zrelaksować przed czekającą nas podróżą.

Podlasie zdecydowanie zasługuje na poświęcenie mu więcej czasu i uwagi, dlatego polecam Wam tam się wybrać na dłuższy czas. jest to niezwykłe województwo, do którego chętnie wrócimy.